Friday, January 25, 2013

ခ်စ္သူ၏ေဆးလိပ္



(၁)

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးလိပ္ကို ႏွစ္သက္သူတစ္ဦးမဟုတ္ပါ။
ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားကိုလည္း မုန္းတီးေသာေၾကာင့္ ေဆးလိပ္ေသာက္ေသာသူမ်ားႏွင့္ ေ၀းေ၀းေနေလ့ရိွပါသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာေနရာမ်ား၌ ေဆးလိပ္ေသာက္ခြင့္ မရိွပါ။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခြင့္အေရးမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မရႏိုင္ေသးပါ။ သို႔ျဖစ္၍ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ အေပါင္းအသင္းမ်ား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အတူေတြ႕ဆံုသြားလာရေသာအခါ ေဆးလိပ္ေသာက္ေသာသူမ်ား ပါလာပါက ကၽြန္ေတာ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္မ်ားစြာ ျဖစ္ရပါသည္။ လူၾကားသူၾကား ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားကို ရႈရိႈက္သည့္သူမ်ားေၾကာင့္ အနီးအနားမွ လူမ်ားမွာလည္း ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ ရႈရိႈက္ေနၾကရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရဖန္မ်ားလာေသာအခါ Mask တစ္ခုေဆာင္ထားျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေလ့အက်င့္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရီးအတူသြား၍ျဖစ္ေစ၊ လူစုလူေ၀းမ်ားေသာေနရာတြင္ျဖစ္ေစ ေဆးလိပ္လာေသာက္ေသာသူမ်ား ကၽြန္ေတာ့္အနီးတြင္ရိွလာပါက Mask ေကာက္တပ္လိုက္ဖို႔ ၀န္မေလးတတ္သူျဖစ္လာသည္။ ေဆးလိပ္အား မႏွစ္သက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးလိပ္အားႏွစ္သက္ေသာ သူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္မိေသာအခါ ကံဇာတ္ဆရာ၏ က်ီစယ္မႈဟု လက္ခံလိုက္ပါသည္။

(၂)

ေဆးလိပ္၊ အရက္ႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးစြဲသံုးသူမ်ားကို Chemical Dependence သမားမ်ားဟု ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါသည္။ စိတ္ပညာရႈေထာင့္အရ မသိစိတ္ (Unconcisousness) မွေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိစိတ္ (Consciousness) မွေသာ္လည္းေကာင္း ေတာင္းဆိုမႈဆႏၵတစ္ခုအား ျဖည့္ဆည္းမိျခင္းျဖင့္ စြဲသူမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။ ထိုသို႔ ျဖည့္ဆည္းမႈကလည္း ၎တို႔အား စိတ္ေက်နပ္မႈ (Pleasure, Satisfy) ရေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။


ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားအား မုန္းေသာကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားၾကားမွ မႈတ္ထုတ္လိုက္ေသာ ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားကိုမူ ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံႏိုင္ေသာသူျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အခ်စ္၏မ်က္ႏွာလိုက္မႈကို ေတြ႕ရိွခံစားလိုက္ရသည္။ ခ်စ္သူ ႏႈတ္ဖ်ား၌ေဆာ့ကစားတတ္ေသာ ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္တစား ေငးၾကည့္တတ္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္လာသည္။ ေဆးလိပ္ဖြာရိႈက္ေသာ ခ်စ္သူ၏ဟန္ပန္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္၏အေတြးထဲ၌ မင္းမူၾကီးစိုးေသာ ပံုရိပ္မ်ားျဖစ္လာသည္။ ယခုေလာက္ျဖင့္ ေဆးလိပ္မႏွစ္သက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူ၏ စြဲလမ္းႏွစ္သက္ျခင္းခံေနရေသာ ေဆးလိပ္အေပၚ အေကာင္းမျမင္တတ္ေသးပါ။ ခ်စ္သူႏွင့္ ေဆးလိပ္ကို သီးျခားခြဲထုတ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳးစားရပါသည္။ ၎မွာ ေဆးလိပ္မဟုတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚတြင္သာ စြဲလမ္းေစခ်င္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္၏အတၱျဖစ္သည္။ စြဲလမ္းမႈတစ္ခုအေပၚ အေျခခံသည္ဟူေသာ သေဘာတရားေၾကာင့္ ၎စြဲလမ္းမႈသည္ ေဆးလိပ္အေပၚ၌က်ေရာက္ေနျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္မႏွစ္သက္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ အယူအဆမ်ားေၾကာင့္ ခ်စ္သူႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဆးလိပ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ျပိဳင္ဘက္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။




(၃)

ေဆးလိပ္ေသာက္ေသာသူမ်ားအား ေမးခ်င္ေသာေမးခြန္းတစ္ခု ကၽြန္ေတာ့္တြင္ရိွႏွင့္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မေမးျဖစ္ခဲ့။


ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္လွသူမ်ားမဟုတ္ဟု သတ္မွတ္ျပီး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရိွသည္မ်ားကိုသာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း သံုးသပ္အေျဖရွာေနခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးလိပ္စြဲေသာ သူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္မိေသာအခါတြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေမးျဖစ္ခဲ့သည္။


``ေဆးလိပ္ကို ဘာေၾကာင့္ ေသာက္တာလဲဟင္´´


``အင္း ဒီလိုပါပဲ ဘာရယ္ေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး´´


``ဘာရယ္ေၾကာင့္မွ မဟုတ္ရင္ မေသာက္ပါနဲ႔လား´´


ကၽြန္ေတာ့္စကားေၾကာင့္ ခ်စ္သူက ခပ္တိုးတိုး ရယ္ေလသည္။


``မရယ္ပါနဲ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုခုရိွရင္ ေတာ္ေသးရဲ႕ ဥပမာ…စိတ္ညစ္လို႔ေသာက္တယ္၊ စတိုင္လ္ရိွဖို႔ ေသာက္တယ္ …စြဲေနလို႔ေသာက္တယ္…..အဲဒီလို တစ္ခုခုေပါ့´´


``ေဟ့….ေဟ့ စြဲေနတယ္လို႔ မေျပာနဲ႔ ကိုယ္က စြဲတယ္လို႔ေျပာရင္ မၾကိဳက္ဘူး´´


``စြဲေနတာပါပဲ မေသာက္ပဲေနတဲ့ေန႔ ရိွလို႔လား´´


``ဟုတ္တယ္….ကိုယ္ေန႔တိုင္း ေသာက္တယ္…ဒါေပမယ့္ တစ္မ်ိဳးတည္းကို စြဲေသာက္လို႔လား´´


ခ်စ္သူ၏စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတြေ၀သြားသည္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္သည္။ တံဆိပ္တစ္မ်ိဳးတည္းကို စြဲေသာက္ေလ့မရိွေသာ ခ်စ္သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားတြင္ မ်ိဳးစံုေသာ ေဆးလိပ္မ်ား နားခိုခဲ့ၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တံဆိပ္သာ ကြဲေသာ္လည္း အားလံုးမွာမူ ေဆးလိပ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။


ရွာရွာေဖြေဖြ ေတြးတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူ၏


``တစ္မ်ိဳးတည္းကို စြဲေသာက္လို႔လား´´ ဟူေသာ စကားေၾကာင့္ ရင္ထဲထိတ္ခနဲျဖစ္သြားသည္။ ေဆးလိပ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေသာက္ေသာ (သို႔) တံဆိပ္တစ္ခုအေပၚ ျငီးေငြ႕လြယ္ေသာ ခ်စ္သူသည္ အခ်စ္ႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ေရာ လူတစ္ဦးအေပၚ ျငီးေငြ႕လြယ္သည့္ သေဘာထားမ်ား ရိွေနႏိုင္မလားဟု ထိတ္လန္႔တၾကား ေတြးလိုက္မိသည္။ ခ်စ္သူမသိလိုက္ေသာ ၎အေတြးကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲကပဲ မဟုတ္ပါေစနဲ႔ဟု ေျခာက္ခ်ားစြာ ဆုေတာင္းလိုက္ပါသည္။


(၄)


ကၽြန္ေတာ္သည္ လူနာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေဆးလိပ္ျပတ္ႏိုင္ရန္ ကူညီႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ခ်စ္သူ၏ ေဆးလိပ္အေပၚစြဲလမ္းမႈကို ျပတ္ေတာက္ေစရန္ မတတ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို အက်ယ္တ၀င့္ေျပာျပျပီး ျဖတ္ရန္ေျပာသည့္အခါတိုင္း ေသခ်ာေရရာေသာ ကတိတစ္ခု ကၽြန္ေတာ္မရခဲ့ပါ။


၀တၴဳဇာတ္လမ္းေတြထဲမွ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္မ်ားလိုေတာ့


``ေဆးလိပ္ကိုျဖတ္မလား၊ ကၽြန္မကို ျဖတ္မလား´´ ဟူသည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မေမးရဲပါ။ ၎မွာ အက်ပ္ကိုင္မႈတစ္ခုဟု ကၽြန္ေတာ္ျမင္သည္။ ဆံုးျဖတ္ရန္ခက္ခဲေသာ အေျခအေနႏွစ္ခုႏွင့္ ေခ်ာင္ပိတ္လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။


``ေဆးလိပ္ကို ျဖတ္ပါ့မယ္´´ ဟူသည့္ အေျဖကိုရေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ၎အေျဖအား သူမတို႔၏ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုဟု သတ္မွတ္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ၎ေအာင္ျမင္မႈသည္ အတုအေယာင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ျပီး ဟန္ေဆာင္ထားေသာ လိမ္ညာမႈတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း အခ်ိန္ေႏွာင္းပါက သိၾကရသည္။


ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူထံမွ ထိုကဲ့သို႔ လိမ္ညာမႈတစ္ခုကို တစ္ၾကိမ္ျဖစ္ျဖစ္ရခ်င္သည္။ မည္သည့္အခါမွ် မရခဲ့မွန္းသိရေသာအခါ ေဆးလိပ္အေပၚထားေသာ အျငိဳးသည္ တစ္စစႏွင့္ ၾကီးလာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူအနားတြင္ အျမဲမရိွႏိုင္ေသာ္လည္း ေဆးလိပ္မ်ားသည္ ခ်စ္သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ေနရာယူေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္က မနာလိုေၾကာင္းေျပာေသာအခါ


``စာေရးဆရာကေတာ့ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေတြးေနေတာ့တာပဲ´´ ဟု ေလွာင္ရယ္ေလ့ ရိွပါသည္။


ေဆးလိပ္စြဲေသာခ်စ္သူကို တိုက္ရိုက္နည္းျဖင့္ ျဖတ္ခိုင္း၍မရမွန္း သိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က ေဆးလိပ္၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေျပာျပျပီး သြယ္၀ိုက္ေသာနည္းျဖင့္ ၾကိဳးစားပါသည္။ ေဆးလိပ္စြဲေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အဆုပ္ကင္ဆာ၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊ ေျခေထာက္ပုပ္ေသာေရာဂါမ်ားသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ေျပာျပေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ ျငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေလ့ရိွသည္။ ျပီးမွ


``အင္း….ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ရတာ မလြယ္ပါလား´´ ဟု ခပ္တိုးတိုး ညည္းတတ္သည္။


ေဆးခန္းသို႔လာေသာ လူနာမ်ားတြင္ ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါသည္မ်ား ပါပါက ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္သူကို ေခၚျပတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္မွားသြားပါသည္။


``အင္း…..ဒီေလာက္မေကာင္းမွန္းသိလ်က္နဲ႔ ဆရာ၀န္ေတြထဲမွာေရာ ဘာလို႔ ေဆးလိပ္စြဲေသာက္သူေတြ ရိွေနရတာလဲ´´ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳးေမးလာသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ဆြံ႕အသြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္မေျဖႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အခံရခက္စြာ က်န္ေနခဲ့သည္က မ်ားသည္။


သူကေတာ့ အစြဲအလမ္းဆိုတာ ျဖတ္ရခက္ေၾကာင္း ေျပာလိုဟန္တူပါသည္။


ကၽြန္ေတာ္လက္မခံႏို္င္ေသာေၾကာင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ အခြင့္အေရးကို အျမဲ ေစာင့္ဆိုင္းေခ်ာင္းေျမာင္းေနခဲ့သည္။


ေဆးလိပ္ကို ခ်စ္သူထံမွ ကင္းကြာႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစားတိုင္း မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးလိပ္ကို ပိုပိုျပီး မုန္းတတ္လာသည္။

(၅)


ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူ၏ အစြဲအလမ္းတစ္ခုကို ျဖတ္ေတာက္ခ်င္ေနသူျဖစ္ေသာ္လည္း ခ်စ္သူကိုယ္တိုင္ကမူ ကၽြန္ေတာ္မႏွစ္ျမိဳ႕ေသာ အစြဲအလမ္းထဲ သာယာေနတတ္သူျဖစ္သည္။


ေဆးလိပ္မေသာက္ရန္ ေခ်ာ့ေျပာသည့္အခါမ်ိဳးတြင္


``မေသာက္ေတာ့ပါဘူး´´ ဟု တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါမွ် မေျပာဘဲ


``ေလွ်ာ့ပါ့မယ္ကြာ´´ ဟုသာ ေျပာေလ့ရိွသည္။


ေဆးလိပ္ျဖတ္ရန္ ၾကိဳးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ၾကိဳးစားမႈမ်ားသည္ အက်အဆံုးမ်ားေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကာေလ စိတ္ဓါတ္က်ခ်င္ေလ ျဖစ္လာသည္။


ေဆးလိပ္မ်ားေၾကာင့္ မဲျပာေနေသာ ႏႈတ္ခမ္းအေရာင္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းသားမ်ား၏ အနမ္းမ်ားေအာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ယစ္မူးေနတတ္ခဲ့သည္။ ေသြးေရာင္ျပည့္၀ေသာ ႏႈတ္ခမ္းသားမ်ားကို ႏွစ္သက္ရမည့္အစား ေဆးလိပ္ရနံ႔မ်ား ကပ္ညိွေနသည့္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား၏ အေတြ႕အထိကို ကၽြန္ေတာ္ စြဲလမ္းေနတတ္သည့္အခါ ေဆးလိပ္မ်ားႏွင့္အတူ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မုန္းတီးခ်င္လာသည္။


ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ အျငင္းအခုန္မ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ား သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ၾကား မ်ားမ်ားလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မ်ားသည္ ေအးစက္လာခဲ့သည္။


ေဆးလိပ္ႏွင့္ မကင္းႏိုင္ေသာသူႏွင့္ ေဆးလိပ္ကို မုန္းေသာကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် လမ္းတစ္ခုကို အတူတြဲေလွ်ာက္၍ မရမွန္း သိလာၾကသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္သည္က လြဲ၍ အစြဲအလမ္းၾကီးေသာ (သို႔ေသာ္) အစြဲမတူညီၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ညိွႏိႈင္းမႈတစ္စံုတစ္ရာ မျပဳလုပ္ၾကပါဘဲ ေရြးခ်ယ္မႈတစ္ခုကိုသာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။


ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးလိပ္ႏွင့္ခ်စ္သူကုိ လမ္းခြဲလိုက္သည္။


ခ်စ္သူသည္လည္း သူစြဲလမ္းႏွစ္ျခိဳက္သည့္ ေဆးလိပ္မ်ားကို တံဆိပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံုမင္စြာေျပာင္းလဲ မီးညိွရိႈက္ဖြာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမ့ႏိုင္ခဲ့သည္။


တံဆိပ္တစ္ခုကို ေရရွည္မသံုးတတ္ေသာ (သို႔) အေျပာင္းအလဲျမန္ေသာ ခ်စ္သူထံမွ စကားတစ္ခြန္းကိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ျဖင့္ ရင္နာစြာ ၾကားခဲ့ရသည္။


``မက္မက္ေမာေမာျဖင့္ စြဲလမ္းစြာ ေသာက္သံုးျပီး အခ်ိန္တန္ကုန္ဆံုးသြား၍ မႈတ္ထုတ္ (လြင့္ပစ္) လိုက္ေသာ ေဆးလိပ္ေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္´´ ဟူ၍။


တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်စ္သူ႔ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားတြင္ ခဏတာ ခိုနားခဲ့သည့္ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ေလးလိုပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။


ခ်စ္သူ၏ စကားအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္မုန္းတီးေသာ ေဆးလိပ္မ်ားေနရာတြင္ ခ်စ္သူ၏သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုအရ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ျဖစ္သြားေလသည္။


ျပီး။

kingvampire.mdy@gmail.com
















No comments:

Post a Comment